Doordat alle kinderen veel tijd doorbrengen op De Bonte Boomhut is er meer ruimte om aandacht te hebben voor datgene wat wij op de Bonte Boomhut zo belangrijk vinden: namelijk welbevinden. Leren over het leven kun je niet alleen, daarvoor heb je een vertrouwde omgeving nodig met mensen die je goed kent en weten wat jouw uitdagingen en talenten zijn. De Bonte Boomhut is dan ook net een minisamenleving waar kinderen met en van elkaar leren en waar niemand de uitzondering is. We horen er allemaal bij!

Dagritme dag arrangement

Tijdens schoolweken in het dagarrangement is er een ander ‘dagritme’ op woensdag, vrijdag en tijdens vakantieweken. Leertijd, ontwikkeltijd en etenstijd vallen in het dag arrangement onder onderwijstijd. Op die momenten zijn de begeleiders onderwijs verantwoordelijk voor het aanbod en de kinderen.

Speeltijd valt in het dag arrangement onder BSO tijd. Tijdens Speeltijd zijn de pedagogisch medewerkers verantwoordelijk voor het aanbod en de kinderen.

Speeltijd is tijd waarbinnen extra aanbod is voor o.a. talentontwikkeling d.m.v. workshops en andere activiteiten . Deze workshops en andere activiteiten worden in overleg met het kind of de kinderen en de begeleiders gepland en uitgevoerd. De activiteiten zijn veelal gekoppeld aan het thema waar we op dat moment binnen De Bonte Boomhut aan werken. Met de activiteiten proberen we alle mogelijke talenten van kinderen te prikkelen en te stimuleren. We zorgen voor een afwisselend aanbod van creatief, bewegen, techniek, expressie en welbevinden.

Onze 4 pijlers

Veerkracht en welbevinden

Krachtige didactiek

Een rijke organisatie en leefomgeving

Veel tijd en aandacht